2016. szeptember 21., szerda

Szilva és szőlő likőr készült!!!!

Valami hihetetlen finomságot sikerült alkotnom, valakinél láttam már ezt de én változtattam rajta a saját gondolatom szerint.
Ha valaki édeset szeretne ezeket próbálja ki, fogok még több félét készíteni.

Szilva likőr:
Elővettem 1,5 l-es befőttes üveget, 20-25 szem szilvát kimagozva beleraktam,
tettem bele egy vanília rúd amit kicsit középen megvágtam, ha kicsi akkor 3 ha nagyobb darab akkor 1 fahéj rudat, egy szép csokor illatos mentát,
erre öntöttem házi alma pálinkát 6 dl, lezártam az üveget, és egy hétig magára hagytam a terasz párkányon.. naponta megmozgatom..
egy hét után 40 dkg cukrot karamellizáltam, erre öntöttem én szénsavmentes ásványvizet, ésaddig forraltam amíg a karamell feloldódott, ezt teljesen lehűtöttem és a pálinkához öntöttem.. ezt is hagytam 7 napot a teraszon...majd üvegekbe szűrtem.




Szőlő likőr:
Ugyan az a ment mint a szilvánál, csak annyi a különbség, hogy itt nem karamellizáltam a cukrot, mert nem akartam ezt a szép színt elrontani vele, a cukrot csak simán alaposan sziruppá főztem és úgy került a pálinkához... a többi folyamat ugyanaz...



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése