2017. július 24., hétfő

Joghurtos KIFLI!!!

Sok kiflit csináltam már volt ami nem ért meg egy bejegyzést, de ez most nagyon jó lett.

csináltam egy kovászt, vagy nevezhetjük elő tésztának is
20 dkg sima liszt
1 dkg élesztő
2 dl viz
ezeket alaposan elkevertem és 40-50 percig lefedve hagytam,

az összes kovász, vagy elő tészta
40 dkg sima liszt
2 dl joghurt
3 dkg vaj
1 dkg élesztő
2 teáskanál só
és nekem még felvett 1/2 dl vizet is
alaposan kidagasztottam, majd 40 percig kelesztettem, aztán 10 db egyenlő részre osztottam, amit kigömbölyítettem, iígy hagytam még 15 percig pihenni.
kifliket formáztam belőle,minden egyes kiflit mikor ki van nyújtva lekentem olvasztott vajjal, majd feltekertem, akkor jó ha minél vékonyabbra nyújtjuk,  sütőpapiros tepsire sorakoztattam, és lefújtam vízzel, elő melegített 220 fokos sütőbe tettem, aki akar az tehet rá magokat, de azokat csak miután le van vizezve akkor kell rá tenni. 20-25 perc alatt szépre sültek,
Azt hiszem sokszor fogok sütni ilyet ezután is.

1 megjegyzés: