2017. október 9., hétfő

Szűrt almalé, valódi Szabolcsi Jonatán almából, tartósitó nélkül!!!!

Felénk készítenek alu tasakos almalét akiknek nagyban van termesztve gyümölcs.
Nekem sajnos venni kell az almát és amennyit mi iszunk, mert ugye van több fajta gyümölcsből már elrakva, és még ezután jön a körte meg a szőlőlé is, tehát magamnak kell elkészíteni azt a pár üveggel ezt is. Ahol a tasakost készítik beszélgettem a folyamatról, aztán ezt szépen ledolgoztam kicsi mennyiségre, merem állítani sikerült, és most már van szűrt lé is a polcon, mert rostosból van már bőven, sőt abból még nyári almalé is van.

Ahogyan én készítem!!!
Mennyiséget nem írok csak folyamatot, mert mindenki annyiból készíti amennyi a rendelkezésére áll.

Az almákat félbe ha nagyobb akkor negyedebe vágom, nem kell megpucolni, sőt semmit nem csinálok vele, csak feldarabolom.
Így rakom a gyümölcs centrifugába.
A lepréselt levet egy nagy fazékba felraktam a tűzre és 90 fokra hevítettem, ezen  tartottam 25-30 percig.
Az üvegeket amibe szándékozom rakni... forrásban lévő vízbe 5-10 percig főztem a tetőket is, ezután már csak fogo csipesszel nyúlok hozzá, de főleg a szájához nem érek semmiképpen, a tölcsért is belemártom a forrásban lévő vízbe, sőt a merőkanalat is, ez az egyik legfőbb dolog, ezért nem fog megromlani.
A forró lét a sterilizált üvegekbe öntöm.
Lezárom a sterilizált tetőkkel.
Ekkor a lezárt üvegeket fejre állítom 10 percre.
száraz dunsztba rakom és ott hagyom kihűlni, majd mehet a polcra.
Ha ezt betartjuk akkor semmi nem fog megromlani, és tudjuk mit iszunk vagy eszünk.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése